Postkort fra flyttekaos

Postkort fra Egypten

Vi skred fra det hele. Og tog til Egypten i 37grader på All inclusive. På de 7 dage vi var der, har jeg skrevet 12 indlæg. Men Egypterne bruger ikke Internet. Så det gjorde vi heller ikke. Og retur fra herlighederne ventede en kæmpemæssig flytning. Nu er vi semi på den anden side. Internettet virker igen, nu i Hareskov By. Og så tænkte jeg det var på tide at varme op under hende bloggen dér. Så hér får I første indlæg af 12 meget forskellige slags. Af overskrifter kan jeg nævne ‘Stil(l) leben vs Stille ben’, ‘En underjordisk massage’ og ‘en mors mareridt!’. Stay tuned.

For omtrent 8 dage siden stirrede vi på hinanden. Vi synes det hele var lidt hårdt, vi var oprigtigt bekymrede for om korthuset ville vælte for os. Og udsigten til en 3 ugers sommerferie fyldt til randen med praktiske gøremål og snappy svar som: “ikke nu lille skat, mor skal LIGE have pakket 437 flyttekasser ud”, gjorde ikke ligefrem situationen bedre. Så vi tog en rask beslutning og bookede en uge på et resort i Hurghada.

Vi skulle i fælleskab have taget vores all in inclusive mødom.

Vi speedede pakningen op derhjemme, brugte første uge (som man har kunnet følge med i på instastory) på at sætte ungernes nye værelser i stand. Og igår, lørdag, pakkede vi sydfrugter og svømmegrej og fløj til Egypten kl 18.30.

Efter en noget lang rejse. Først 5 timer i charterfly (bliver aldrig god til det der klapning når man lander. Eller charter generelt). Vi klapper sgu da heller ikke af tog chaufføren hver gang han stopper på en st.?- måske der bare er mig) hvor den store underholdt sig med Skylanders og den bette sov. Fremvisning af pas 8(hundrede) gange i Hurghada lufthavn, og til slut 40 min buskørsel.

Kl. 00.45 ramte vi resortet. Pænt trætte. Og skulle checke in. Og vente. Længe. På at nogen ville vise os vej til vores værelser.
Og det var muligvis ikke helt som vi havde forventet. Vi have forvisseligt sikret os hjemmefra at værelset var et familie værelse, hvor man kunne lukke en dør for ungerne. Det var ganske rigtigt et familieværelse. Ét stort værelse med 3 senge. Og som toppen af kransekagen, lå det lige just overfor diskoteket hvor der bankede Haddaway ud af virkelig store højtalere til kl 2 (hver nat!! Ku vi se på skiltet). 5 stjerner my ass!
Det blev et nej tak. Så vi gik tilbage, trætte, frustrerede, og måske lidt kortluntede (husk på at klokken var tæt på 2 om natten) og sagde at det på ingen måde var dét vi havde bestilt. Og de sagde. Jamen vi HAR kun den slags familieværelser.

Så er man lissom skak mat.

Vi indvilligede et kompromis. Gik tilbage til værelset. Sov. Og kom retur til lobby dagen efter kl 12. Så ville de hjælpe os.

Vi sov på det, hvilket var klogt. Og vågnede op til den smukkeste udsigt over havet og kæmpe poolområde.

Vi vækkede de lidt trætte børn, men var besluttet på at ruske rytmen hurtigt tilbage i dem.

Morgenmaden var fin. Der var mange mennesker. Men vi kom os først derned kl 9.30. Går SÅ meget derned tidligere imorgen.

Et par timer i poolen blev det til, førend vi skulle op og diskutere værelser. Ibrahim, guiden fra Amisol stod klar i lobbyen med godt nyt. Han havde skaffet os et hotelværelse, med TO værelser og en dør imellem, dog på søsterhotellet, men med fri adgang til alle faciliteter på både det nye og det gamle.

Eneste forskel var at det nye hed Fun City, var et stort vandland og ikke havde havudsigt.

Vi sagde ja, eftersom der ikke var de store krav. Og vi iøvrigt havde fri passage til det hele.

Første dag blev derfor lidt af en kaos dag. Med for sen frokost. Virkelig trætte børn (og forældre). Hotel check ud og check in igen. Alt for varmt. Mange mennesker. All inclusive stemning og nye forhold.

Vi besluttede at imorgen måtte være første rigtige dag i ferien.

/C

Følg endelig mit daglige, helt almindelige liv, på... Instagram -hvor jeg laver en kongestory (sku du spørge fra nogen) ... Facebook ... Bloglovin