Vil I se hvad jeg har købt? -med op til 60% rabat

Rejsedagbog d. 23.12.26 -Lillejuleaften med privat chauffør

thai-4

Lillejuleaften.

Det er svært at forstå hvor vi befinder os. At det idag er lillejuleaften. Det eneste tegn på jul er, at ungerne jævnligt synger Rudolf og Nissen med sin grød. Ellers er det virkelig svært at huske på. Imorgen er det juleaften. Jeg elsker jul. Jeg juler allerede i Oktober. Så jeg savner stemningen, og hyggen, og maden, og hele spændingen. Men jeg ved der kommer en ny jul næste år. Til den tid er begge unger også store nok til at forstå, og huske det. Iallefald den store. Kæft, det bliver sgu egentligt ret hyggeligt.

Men her i Thailand har vi det alle godt. Ingen slemme forbrændinger endnu. Ingen besøg af kæmpe øgler i Bali hytte no. 6. Endnu. Og ingen regn. Kun sol og vidunderligt vejr.

Vi har været på tur idag. Vi lejede den der bil. Hvor hele familien kunne sidde på ladet, og blive kørt rundt på øen. Med chaufut.

Autentisk og hyggeligt.

Vi startede i Ao Salad. Den lillebitte bette havneby man stævner ind i, når man ankommer til øen. Alle huse ligger på stolper i havet. Og det eneste der adskiller familiens hjem og vandet, er planker der lidt tilfældigt er lagt. På nogle måder enhver ejendomsmæglere drøm. Hvor han med rette kunne notere ‘havudsigt’ i salgsopstillingen. På så mange andre måder, utroligt fattigt. En kæmpe kontrast til vores hus i Brønshøj. Og i Ao Salad havde de ovenikøbet mere end hvad mange andre har her på øen. De havde indtjening i form af fiskeri, de fleste også et tv og en scooter. Man kan ikke redde hele verden, men jeg synes bestemt at når jeg er sådanne steder, så er det mindste jeg kan gøre, at købe min vand og lidt snacks i deres små ‘butikker’. So we did.

Vi så deres tempel som var under opbygning. Det eneste der endnu var komplet. Var en kæmpemæssig guldbudha. KÆMPEMÆSSIG! Som ingen af os huskede at fotografere. Istedet ligger der (fordelt på 3 SD kort) 20 billeder af ungerne og den smukke natur. Det kan man så tænke lidt over.

Herefter kørte vi til et ENORMT træ. VIRKELIG stort. Ad en ufremkommelig vej. Men vores chauffør var ligeglad (eller hjemmevant) og ungerne ellevilde for at køre i junglen. Så alt var godt. Og vi overlevede.

Næste stop på agendaen var et vandfald. Hvor man skulle vandre nogle 100m ad en klippefyldte sti. Nogle steder lidt (meget) stejlt. Men det gik og vi fik alle børn frem. Vi havde slæbt alt badeudstyr med, da det lod sig fortælle at man kunne bade ved vandfaldet. Det kunne man også. Bare ikke når man er 1,5 og 4 år. Så vi droppede ideen. Råbte WOW et par gange og gik tilbage imod bilen. Lige indtil Bastian snublede. Med August i armene. Stenene var glatte. Og ligeledes var vores klip klappere. De slap nogenlunde uskadt begge to, men en forskrækkelse, lidt salte tårer og en putning i armene på en sten i skyggen, var nødvendigt.

Vi fik chaufføren til at stoppe kort i et supermarked. Eller supermarked og supermarked. Et hus med halvtag. Hvor dobbeltsengen stod lige bag ved disken. Støvede chips med chili, Anna og Elsa hårgejl, og Hello Kitty spænder, var (cirka) hvad udbuddet var.

Tiden til frokost kom. Vi holdt ind ved Tinkerbell Resort. Og den smukkeste S.M.U.K.K.E.S.T.E. sandstrand. Det blev til et par timer. Delvist i skyggen af et palmetræ. Delvis i vandet. Delvis på et håndklæde i solen. Man skulle flere kilometer ud for at stå i vand til navlen. Og så var der ikke en vind der rørte sig. Eller ditto bølger. Aka yderst børnevenlig strand. Med det vildeste hvide og silkebløde sand.

Imorgen er det juleaften. Det er svært at forstå. Men vi glæder os. Og er spændte. For vi ved at de har noget i ærmet. De ansatte på resortet.

thai-5

Fik du læst med fra start?

REJSEDAGBOG D. 18.12.16 -FRA BRØNSHØJ TIL BANGKOK

REJSEDAGBOG D. 19.12.16 -MED BIL OG BÅD TIL PARADIS

REJSEDAGBOG D. 20.12.16 -I SKYGGEN AF ET PALMETRÆ

REJSEDAGBOG D. 21.12.16 -YOGA, MASSAGE, OG FARMORS 100 ÅRS FØDSELSDAG

REJSEDAGBOG d. 22.12.2016 -HAN KAN SVØMME!!!!!!